Kategoria , ,

Raport: sprzedaż konsol Nintendo

Nie ma co się czarować: Nintendo ma problem z obecną generacją. WiiU sprzedaje się słabo, a 3DS dopiero teraz, po 2 latach obecności na rynku, zaczyna przynosić zyski. W ten czwartek Nintendo przedstawiło ogromną konferencje wśród swoich udziałowców na temat zmian jakie chcą wprowadzić w przyszłym roku fiskalnym, by poprawić swoja sytuacje. Przewidują spółki z nowymi partnerami, oddawanie licencji na serie i postacie nie tylko związane z grami video, rozbudowanie i usprawnienie swoich serwisów sieciowych, program lojalnościowy dla stałych klientów itp. Jako jedyny producent konsol/gier na świecie zauważył także problem nierówności cenowej ze względu na sytuacje finansową i podatki w niektórych krajach (jak Brazylia np.) gdzie gry i konsole kosztują nie raz o 300$ więcej niż w pozostałych częściach świata, ze względu na ogromne koszta dystrybucji, cła itp. Nintendo ma zamiar zwalczyć ten problem, ożywić rynki tamtych krajów i (powiedzmy to sobie szczerze) w związku z tym zagarnąć tamtejsze nisze konsumenckie dla siebie (a są to wielomilionowe nisze).

Wciąż jednak Nintendo znajduje się pod ostrzałem krytyków. Nie jest to nic nowego, firma z Kyoto właściwie już od lat 90tych jest bez przerwy atakowana o wszystko za wszystko, często bez większego pokrycia zarzutów w faktach. Jednym z najpopularniejszych zarzutów które w sumie stereotypowo utrzymują się po dziś dzień, jest stwierdzenie, że fani Nintendo kupują konsole tylko dla jednej góra dwóch gier i nie są już dalej zainteresowani nowym softem lub w ogóle graniem w przyszłości. Co jednak pokazują statystyki poniżej - jest to całkowicie błędne rozumowanie. Konsole Nintendo zawsze miało wysoki odsetek gier przypadających na każdą kupioną konsolę, o wiele większy niż konsole Sony czy Microsoftu, przeciętny gracz Nintendo kupuje w raz z konsolą około 5/6 gier a w przypadku GameCubea (mimo, że konsola sprzedała się bardzo słabo) to aż 9!

Nintendo Entertainment System (Famicon)

Total Sales: 61.91 Million Software: 500.01 Million Attach Rate: 8.08

Game Boy (including Pocket and Color edition)

Total Sales: 118.69 Million Software: 501.11 Million Attach Rate: 4.22

Super Nintendo Entertainment System (Super Famicon)

Total Sales: 49.1 Million Software: 379.06 Million Attach Rate: 7.72

Nintendo 64

Total Sales: 32.93 Million Software: 224.97 Million Attach Rate: 6.83

Game Boy Advance

Total Sales: 81.51 Million Software: 377.42 Attach Rate: 4.63

GameCube

Total Sales: 21.74 Million Software: 208.57 Million Attach Rate: 9.59

DS

Total Sales: 153.98 Million Software: 942.32 Million Attach Rate: 6.12

Wii

Total Sales: 100.9 Million Software: 892.34 Million Attach Rate: 8.84

3DS (as of January, 2014)

Total Sales: 42.74 Million Software: 152.29 Million Attach Rate: 3.56

Wii U (as of January, 2014)

Total Sales: 5.86 Million Software: 29.37 Million Attach Rate: 5.01

Fakt faktem, to tylko bardziej obrazuje nam klęskę WiiU, które przy dobrych wiatrach może osiągnie poziom Nintendo 64 pod koniec swojego życia. W dzisiejszych czasach jednak wyniki rzędu 30 a nawet 50 milionów nie są wcale optymistyczne. Co w latach 80 było dużym sukcesem, dziś jest traktowane jako słabe lub przeciętne. W sprzedażach konsol poprzedniej i obecnej generacji, celuje się bardziej w wyniki sprzedaży około 80 milionów.

0 komentarze:

Prześlij komentarz